דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה חשוב לדעת לפני קניית דומיין? 

מאת    [ 22/07/2011 ]

מילים במאמר: 586   [ נצפה 2765 פעמים ]

הקמת אתר אינטרנט כוללת מספר שלבים ראשוניים טרם העלאתו לאוויר. שלבים אילו חיוניים להצלחת עתידו של האתר ברשת ולכן חשוב לייחס להם את החשיבות הראויה. הדבר רלוונטי גם ללא קשר למהות ומטרת האתר- בין אם מדובר באתר המתוכנן להיות אתר הבית של העסק (ה"פרונט" מול קהל הלקוחות הפוטנציאלי), אתר מסחר אלקטרוני נטו (המתוכנן למכור אונליין מוצרים/ שירות) או אתר שתכננתם להציג בו את התחביב האחרון שלכם או לשמש כבלוג אישי בו תוכלו לחשוף את נסתרות ליבכם. מסיבה זו כדאי להכיר את המונחים הרלוונטיים החיוניים לצורך קבלת ההחלטות על הצד הטוב ביותר ובחירה מוצלחת מבין האפשרויות המגוונות. בהקשר של קניית הדומיין, או בעצם במילים אחרות- רישומו, כדאי להכיר את האפשרויות השונות על מנת לבצע את הבחירות היעילות לטווח הארוך. להלן הדברים העיקריים שחשוב לדעת:

סיומת דומיין לאתר

יש לקחת בחשבון כי בפניכם מספר אפשרויות לבחירת סיומת לדומיין שלכם, כאשר השוני בין הסיומות מתייחס למהות, מטרת האתר ולקהל היעד אליו פונה האתר. ההמלצה בגדול הינה לבחור את סיומת הדומיין בהתאם למיקום בו מתוכנן להיות פעיל האתר ולקהל היעד אליו פונה. במידה ומדובר באתר הפונה לקהל יעד ישראלי, מומלץ בחום לבחור בסיומת דומיין co.il בעוד שכאשר האתר מיועד לקהל יעד באמריקה- הסיומת המועדפת הינה com, info או net. בנוסף לאפשרויות אלו, יש לקחת בחשבון כי סיומת ac רלוונטית לאתרי מוסדות אקדמיים, edu למוסד חינוכי, org לארגון שלא למטרות רווח כמו למשל אגודות, עמותות, עריות ורשויות מקומיות ועוד וכיוצא בזה. מבחינת מחירי הדומיינים, המחירים משתנים בהתאם לסיומת הדומיין ולרוב סיומת co.il הינה מייקרת את עלות הדומיין אך לא מומלץ לוותר עליה כשמדובר באתר לקהל בישראל.

משך קניית הדומיין

בעת קניית דומיין תידרשו לבחור את משך תקופת הרישום, כאשר התקופה הנפוצה והרווחת הינה לשנה – שנתיים. למרות שרישום לתקופה ארוכה יותר יכולה להוזיל את העלויות, מאחר ומדובר בפער שאינו משמעותי, מומלץ לרשום את האתר לתקופה של שנה עם אפשרות של חידוש אוטומאטי. על אפשרות כזו לא כדאי לוותר מאחר וזו מונעת מצב בו לא יתאפשר חידוש השכרת שם הדומיין בסיום התקופה. במיוחד כשמדובר בדומיין שצבר ותק או כזה שמוכר או ממותג - מומלץ לשקול לרכוש את הדומיין לתקופה ממושכת יותר על מנת להבטיח את רישומו ולחסוך את החידוש השנתי. בנוסף, לרישום לתקופה ארוכה יש ערך מוסף מבחינת קידום האתר והציון המוענק לו על ידי מנוע החיפוש. רישום לתקופה ממושכת מעיד כי מדובר באתר איכותי, ששווה להשקיע בו ומתוכנן להישאר ולא להיעלם בתקופה הקרובה. מסיבה זו, הציון שיינתן לו יהיה גבוה יותר- תרומה לציון המשוכלל הניתן לאתר, התורם לקידומו במנועי החיפוש.

דומיין ותיק בשם שם קליט ופשוט

בעת בחירת שם הדומיין, מומלץ לקחת בחשבון כי ככל שהשם קצר, ברור וקליט יותר, כן יוכל להיזכר על ידי קהל הגולשים. גם במידה ויישכח, איתורו ברשת לפי שמו יהיה נוח ופשוט יותר. בכל מקרה, במקרה ואין אפשרות למנוע מצב בו שם האתר יהיה מורכב ממספר מילים, מומלץ להפרידם באמצעות מקף ביניהם. בנוסף, במידה וקיימת באפשרותכם לבחור דומיין שצבר ותק- לדבר יתרון ניכר, במיוחד כשמדובר באתר בתחום דומה או זהה לתחום הייעודי שלכם. ותק זה בתחום הרלוונטי, יוכל לסייע בקידום האתר, כאשר הסבירות גבוהה כי האתר כבר מדורג במנועי החיפוש בביטויים הרלוונטיים עבורכם. 

בחירת שם דומיין בעברית

בחירת שם דומיין בעברית  (הכתוב בשפה העברית בשורת הכתובת של הדפדפן) מהווה יתרון לטווח ארוך, כאשר הדבר מאפשר הקלדת השם באופן מהיר ונוח. בנוסף, לדבר תרומה גם מבחינת קידום האתר, כאשר במקרה בו שם הדומיין תואם לתוכן האתר וכולל את מילת המפתח המרכזית (בה האתר ממוקד), האתר יוכל להתקדם בצורה טובה יותר. בנוסף, מבחינת אפשרויות הבחירה, יש לקחת בחשבון כי במידה ותחליטו ללכת על שם דומיין בעברית, הרי שתוכלו לבחור שם מתוך מבחר גדול לעומת המבחר המתייחס לשמות דומיינים באנגלית.

  


צוות כותבי מאמרים לאתר  


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב